29 december 2014

Tillbakablick på bloggåret 2014


En liten tillbaka blick  på vad  bloggåret 2014 har innehållit bjuder jag på idag och jag startar med bilder från de första månaderna. Något av det roligaste var ju såklart att delta i  Stockholm design week och Ellegalan på Operaterassen  uppe i stockholm där mycket inspiration och nyheter för inredningsåret 2014 presenterades .Även härliga möten och tid för fest blev det med andra bloggare, designers och  andra i inredningsbranschen 




Trendgruppen pr stod för  en fantastiska pressvisningar under denna veckan där vårens nyheter presenterades i vackra estetiska miljöer , bland annat på bergianska trädgården och hotellet Ett hem. 






Besök på Stockholm Furniture mässan gjordes jag också i februari och trenden med mässing inför 2014 sågs det mycket av redan då.






Min kära canonkamera , följer mig ju vart jag än går och många platser i göteborg blir förevigade under årets alla årstider -här är det palmhuset i trädgårdsföreningen .



I våras deltog jag på Bloggforum 2014  som hölls på nyrenoverade Scandic Rubinen här i Göteborg och där Sveriges främsta Inredningsbloggare mötes under ledning av Frida Ramstedt, med bloggen Trendenser. Två dagarmed övernattning på hotellet  som innebar mycket ny kunskap som vi inredningsbloggare delgav varandra och som vi även fick till oss av föreläsare som var inbjudna till forumet. Något av det roligaste jag gjort på länge.









Trädgårsdagarna på Liseberg besöktes, faktiskt första gången för mig , men inte den sista .Här fanns mycket att inspireras av..och handla.



Åhlens firade 40 år och jag var där på födelsedagskalas.


Och till slut kommer en liten blandad kompott på ställen och platser jag besökt, inspirerats under våren .






Ja det var de första månaderna ....



........
Pernilla

Foto: Pernilla.N / PIAZZAN



3 kommentarer:

  1. Vad många trevliga event du varit på! Skulle vara kul att träffas på ett någongång. Kram Pernilla

    SvaraRadera
  2. Så många härliga bilder och så mycket fint du varit med om.
    Nu önskar jag dig Ett Riktigt Gott Nytt År!
    Kram Anna

    SvaraRadera