21 december 2014

Duka till Jul

Jag sitter här och söker inspiration till årets bordsdukning till Julafton som brukar falla på min lott och som jag tycker är så fantastiskt roligt. I år är det dock lite tajt om tid för att göra något större arrangemang med blommor till juldukningen då jag jobbar sent på tisdag och sen ska resa efter det , så  i år får det bli något enkelt som inte tar tid.Kanske en massa ljus och vackra kvistar i vas , något  som påminner om  dukningen jag gjort till bilderna i detta inlägg . 


Den här juldukningen består ju egentligen bara av en massa ljus, lite eucalyptuskvistar, servetter, och  renar på en duk och så mycket enklare kan det ju inte bli.

Och när det gäller bordsdukning där man ska tillbringa timmar med att äta och sitta prata tycker jag att man inte dukar med höga vaser med blommor i .Det finns ju inget värre när man inte ser personen man ska prata med.


.....
Pernilla

Foto : Pernilla.N / PIAZZAN


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar