14 september 2014

LUSTFYLLT -Vilket vackert Ställe



Habo, ja det är nog inte alla av er som besökt den orten. Jag har gjort det många gånger då en av mina vänner,(  en av  de finaste  man kan ha för övrigt)  har växte upp här .Men det var inte för att besöka henne eller min barndomsvän som också bor här numera  som vi tog oss till Habo förra helgen , eller rättare sagt Munkaskog. 

Nej , här ligger nämligen stället Lustfyllt som jag har försökt få till ett besök på i över ett år, men inte lyckats pricka in besöken i Gränna med deras öppettider. 

Men nu blev det äntligen ett besök och efter att ha tagit av från en större väg och sen passerat genom en skog befann vi oss  nere vid Vätterns strandkant. och Lustfyllt.



Och vi var verkligen inte ensamma där.
Det var snudd på fullt på den stora parkeringen och kön ringlade sig långt ut på gården med andra gäster som även de ville hugga  in på en helt ljuvlig  buffe av kakor, tårtor , bröd, ost och andra godsaker för att  sen slå sig ner i  ladan som renoverats så vackert och förvandlats till en otroligt charmig miljö med hjälp av franska inredningsdetaljer , hopplock av gamla möbler, udda porslin  och  vackra blommor.


Det var ju såklart en fantastisk miljö att fotografera i , men svårt att undvika att inte få med några andra människor.



























Ja, ni ser och det är  kanske det är dags för er också att sätta  Habo på kartan och ta en fika på ett av de charmigaste fik man kan tänka sig .Men ska ni  dit så glöm inte kolla in deras faceboksida där öppettiderna uppdateras ( då det är väldigt begränsat  hur det är öppet ) 

Själv tänkte jag återvända med min syster någon  gång nu i höst när det serveras soppa  och sen  måste det nog bli en träff här med barndomsvännerna från Gränna.

För det var verkligen ett av de charmigaste ställen jag besökt .

.......
Pernilla 

Foto : Pernilla .N / PIAZZAN

De här bli också mitt  bidrag till inspirationsportalen Fabrikens söndagsbild.


10 kommentarer:

  1. Det ser helt fantastisk ut - dit må jeg virkelig en gang!!! Så fint å få se de fine bildene dine derfra!!!
    Tove :)

    SvaraRadera
  2. Åh, det ser helt ljuvligt ut, ett drömställe och fina bilder du visar. Önskar att jag bodde närmare

    Ha en fin dag. // Lissen

    SvaraRadera
  3. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera
  4. Hej,
    Kul att se dina bilder! jag var där men för länge länge sedan ... Är sååå fint!!
    Hälsningar Monica

    SvaraRadera
  5. Åh, så vackert!
    Dit måste jag ta mig ;)

    SvaraRadera
  6. Men oj vilket mysigt ställe! Det där tar jag och lägger på minnet för att försöka få till ett besök på någon gång :).

    SvaraRadera
  7. Fina bilder och vilken miljö. Ser ut som ett mysigt ställe. Ringblommorna på det slitna bordet - ögonfröjd.
    Tack för titten!
    Annika

    SvaraRadera
  8. WOW for et herlig sted. Skjønner godt at du vil tilbake hit.
    Ser ut som en drøm, med høyt under taket og masse flotte detaljer å se på.
    Tusen takk for at du viste oss dette. Jeg elsker sånne steder.
    Flott blogg du har vil jeg også si.
    Klem fra Marit

    SvaraRadera
  9. Håller helt med! Det charmigaste jag besökt också tror jag. Ljuset var underbart att fota i. Kommer absolut åka dit igen när vägarna bär ditåt. Kram Pernilla

    SvaraRadera