8 maj 2014

Trädgårdsdagar på LISEBERG


 Ja, det händer ganska ofta att jag "genar" genom Liseberg när jag är på väg hem från jobbet men  idag var faktiskt  första  gången jag besökte parken för i år.

Och att det blev just idag hemfärden gick därigenom var att jag ville kolla in Trädgårdsdagarna på LISEBERG .
För där mellan gröna kaniner , snurrande tombolahjul och hissnande bergochdalbanor kunde man hitta en massa fina växter och allt annat man kan behöva till trädgården. Bor ni i närheten och är på jakt efter växter eller expertis hjälp måste  ju verkligen ett besök rekommenderas i helgen.

Tyvärr började det regna idag , så jag får se om jag tittar mer något i helgen och tittar och shoppar lite till .

Ha nu en fin torsdagskväll.
kram
......
Pernilla

Foto : Pernilla .N / Piazzan 












7 kommentarer:

  1. Jag hade planerat att åka upp på trädgårdsdagarna detta året, men får boka in det till nästa år istället.

    SvaraRadera
  2. Så vackra bilder. Jag hade inte tänkt att gå i år, konstigt nog har jag ingen lust. Men nu blev jag lite sugen:) Kanske blir en snabb, sväng vi får se.
    Kram Maria

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej sådär är det ju ibland....och går du inte i år kommer den ju åter / Pernilla

      Radera
  3. Hej hej!
    men oj wooow...coolt att "gena" genom Liseberg på väg hem från jobbet.. det är ju liksom bara ett ställa som vi vanliga dödliga åker till med barnen för att bli rejält snurriga i huvudet..haha..
    Underbara blommor och nu vill man liksom handla ännu mer växter...men det är ju så nedrans kallt..:(
    Kram Katarina

    SvaraRadera
  4. Ja , här är det vardag :) ...fast jag brukar ibland småfnissa för mig själv när jag passerar den gigantiska dinosaurien , Långhals, som står utanför Liseberg vid Universeum och tänker att det här är inte det vanligaste föremålet folk passerar på väg till arbetet ..*skrattar....

    Ha en fin helg och här i göteborg är det varmt idag igen . / Pernilla

    SvaraRadera
  5. Så mysigt! Synd att regnet kom, allt sånt är såå mycket roligare om det är uppehåll. Men fina bilder på vackra blommor fick du ändå :) Fjärilslavendel på stam... älskar!

    kram kram Malin

    SvaraRadera