24 maj 2014

Krukfärg från Zetasträdgård

Foto : Pernilla.n / Piazzan
En lördag har passerat då jag gjort massor men ändå känns det som jag inte fått något gjort.
 Känns det fenomenet  igen ?
Och framför allt har jag undvikit det som MÅSTE göras, att ge mig ut på stan och köpa bikini..Som det ser ut just nu får jag sola i något annat på den inplanerade resan som det snart är dags för .

Istället för klädaffärer blev det ett litet loppis besök där jag  fyndades krukor och fat för 5 kr styck -som hittat.
Och i eftermiddag har några av krukorna fått ny färg med krukfärgen som jag köpte på  mitt senaste besök  på Victoria Skoglunds Zetasträdgård.





Och det där med loppis är inte dumt. På mitt favorit loppis går pengarna till olika  barnhem , samtidigt som jag är miljövänlig och köper det som någon annan tänkt  slänga och framför allt brukar man kunna hitta saker du inte kan hitta ute i butik.


Vill ni ser bilder från mina besök på Zetasträdgård kan ni  klicka in HÄR , HÄR , HÄR och HÄR
och Victoria Skoglunds tips på hur man odlar en köksträdgård  från dagens TV4 Morgon  program passar jag också på att tipsa om och det  hittar ni HÄR.

Kram på er.
.....
Pernilla

2 kommentarer:

  1. Köpte också den där färgen på Zetas för nåt år sen. Det blir riktigt skön matt färg på krukorna.

    Kram Lena

    SvaraRadera
  2. Vilket fynd, kommer bli snyggt med färgen. Tyvärr var det ett tag se n jag skälv var på loppis, för det är den bästa shoppingen på alla sätt. Kramisar Tina

    SvaraRadera