6 maj 2014

Floramor och Krukatös i Trädgårdsföreningen

Foto : Pernilla.N / Piazzan
Ja, det  tenderar att bli  en trädgårdsblogg för tillfället , men  det  är verkligen naturen som inspirerar mig just nu.
Så här är lite fler bilder från Floramor och krukatös utställning i Trädgårdsföreningen "Tulpaner då och  nu "




Och den här med  kombinationen med vitt  och grönt älskar jag.I den här buketten syns just den pappegojtulpan som jag odlar själv, så här fick jag idéer på vad jag kan göra för buketter med dem.



Även det  här trädet ; lönnen , står på min balkong , både i denna skira gröna variant och i den röda färgen
 ( och just den sägs ju bli en otroligt trendig växt till hösten ) 




Fler inlägg om butiken FLORAMOR och KRUKATÖS hittar du HÄR, HÄR  och HÄR 



5 kommentarer:

  1. Floramor och Krukatös har så mycket fint. Fint dekorerat med en tulpan i varje vas, ska nog härmas lite.
    Kram Helena

    SvaraRadera
  2. Ja det är verkligen en liten pärla / kram Pernilla

    SvaraRadera
  3. Så enkelt men så fint!! Men som alltid, det enkla är det vackra!
    Det var en härlig bloggträff verkligen.
    Skrev jag att det var bara typ hälften mot vad det var förra året??
    Lite synd, men attas så bra den där TrendStefan var alltså:)
    Kram Anna

    SvaraRadera
  4. Åhh vilka vackra bilder :)
    Dessa bilder ger verkligen vår och sommar inspiration.

    Kram kram
    Jessica

    SvaraRadera
  5. Just det vita och gröna känns så väldigt tidlöst vackert. Och så kan man ta de färgerna och skoja till det med Papegojtulpan så blir det nytt på en gång :)

    SvaraRadera