8 februari 2014

IRE MÖBLER


Foto :Pernilla. N. 
 Ja, en monter i pastell med möbler från Tibro blev en av mina favoriter på Möbelmässan.
IRE  möbler hade fantastiskt mycket fint att visa upp.
Och i måndags på Elle Decorations Swedish Awards utnämdes designen , Emma Olbers , till årets stjärnskott och det är just hon som designat soffan och bordet man ser på översta bilden.

Jag är säker  på att vi kommer få se mycket av Emmas verk framöver . 
och  jag hade i och för sig  kunnat tänka mig att börja med  att se soffan ARMILLA  och bordet JOIN, dagligen här hemma i mitt vardagsrum...*ler .







Och nyheten Fåtöljen Ritz, designad av Jesper Ståhl var riktigt fin.
Jesper ska  ha startat  sin karriär inom inredning  med att klä knappar en sommar i sin farfars möbelfabrik och som  ni ser har nu de klädda knapparna fått en väl synlig plats på dessa fåtöljer.







1 kommentar:

  1. Dem där små fina ekarna i vaser skulle jag vilja få till! Så vårigt och vackert i sin enkelhet. Går det att sätta ett ekollon i vatten bara tro?
    Ha en fin kväll!

    SvaraRadera