1 oktober 2013

Vackert även på hösten

 
 
Foto :Pernilla / Piazzan
 
 
Att planera sin trädgård så att den är vacker alla årstider gör så mycket.
Själv gillar jag växter med mörka , nästan svarta blad som man kan kombinera med ex. kärleksörternas rosa blommor  som blommor nu på hösten .
 
Eller den här silveraxen som syns på bilderna ..den är nog min "höstfavorit " .Vacker även när den bara har knoppar och så luktar den helt ljuvligt.
 
 
 
 
Och så alla dessa vackra gräs som finns ute i handelsträdgårdarna och som faktiskt verkar trivas på de flesta ställen ...och lättodlat och lättskött gillas väl av de flesta.
 
 


 

9 kommentarer:

  1. Åh så vackra!!! Tack för tipset!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Så underbara de ser ut! Väldigt fin skala nu på hösten. Vackert!

    SvaraRadera
  3. Vilka vackra växter.
    Ha en skön kväll.
    Kram Anna

    SvaraRadera
  4. Så fina växter är på hösten med. Synd att dom lätt glöms bort.
    Kram Linda

    SvaraRadera
  5. Var i helgen till Rosendals och de hade just den kombinationen + nepeta. Helt mindbloving vackert. Fast jag trodde att silveraxen luktar.

    SvaraRadera
  6. Höstsilveraxen är super fin och den doftar himmelskt gott. Prydnads gräs kan man inte få för många av, även dom är uper fina. Här hemma fins båda

    SvaraRadera
  7. Härliga bilder, min trädgård är tyvärr ganska bortglömd på hösten, ska bli ändring på det framöver :)
    Ha en bra kväll
    Kram

    SvaraRadera
  8. Superfina bilder! Tack för tipset!

    SvaraRadera
  9. Jättefint!

    Försöker få mina fingrar grönare ;-)

    Kram N

    SvaraRadera