7 juli 2013

När kärleken till Terracottakrukor väcks till liv igen .......

 
 
....och man inser vilken inspirationskälla de socialamedierna är.
 För jag är ganska säker på att jag inte hittat till den  här vackra och inspirerande handelsträdgården  i Varberg om jag inte haft Instagram , där jag sett den ena bilden efter den andra dyka upp från Träslövsträdgård  i Varberg och det såg så inspirerande ut att jag var tvungen att göra ett besök själv.
 
( och kan ju varmt rekommendera er ett besök  om ni är i Varberg )


Foto :Pernilla/ Piazzan


Där hittade jag bland annat det här vackra växthuset / orangeriet med medelhavskänsla.
Inrett med tegelgolv,  terracotta krukor, vackra växtplanscher tillsammans med träbänkar och lättskötta suckulenter och pelargonier.
 
....vansinnigt vackert ...
.....och så inspirerande.....
 
och det här var bara en liten del ..fler bilder  kommer på bloggen imorgon...



 

7 kommentarer:

  1. Vilket ställe, så mycket fint! Och visst är det vackert med terracottakrukor, helst gamla. Hittade ett berg av såna under farfars gamla hus trappa, säkert 100 år gamla :)

    Ha en fin söndagskväll,
    kram Catta

    SvaraRadera
  2. Så fina bilder! Tänkte köpa lerkrukor och spraya silvriga, jag... ;)
    Kram /Maria

    SvaraRadera
  3. Ja de där patinerade terracottarukorna är asläckra. Ska neråt Skåne och västsverige snart så då blir det till att svänga in här när vi rundar Varberg. Hörde för övrigt det hemska som hänt där i dag. Huga! Man blir ju livrädd för det där provocerade våldet.

    SvaraRadera
  4. Visst är det fint :)
    Min kompis hittade (terrakotta) gamla tegelstenar bakom södra entrén på Liseberg, dom rev någon byggnad där och hon ringde upp firman och fick köpa spill och nu ska hon fixa till sitt växthus!
    Kram Sandra

    SvaraRadera
  5. Verkligen såååå himla fint! Drömmer om en massa terakottakrukor och toner i blått till vår blivande altan sen:-)
    Ha de gott!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  6. Vad kul att du varit i mina trakter :-) Detta stället ligger ca 500 meter ifrån mig och jag har inte varit där än, hahaha. Nu när jag ser dina bilder verkar det som att jag får göra ett besök där :-) Jösses vad man missat ju! Ha det gott och tack för ett varbergstips. Hälsningar Varbergaren :-)

    SvaraRadera
  7. Goosh, så fint! Terracotta kan vara riktigt fint ibland!

    Hoppas allt e fint!

    SvaraRadera