8 juni 2013

Prinsessbröllop

Foto :Pernilla/ Piazzan


Ja, idag var det dags för prinsessan Madelaine att gifta sig och jag blev lite nostalgisk och satte mig och titta på lite bilder från bröllopet på Teneriffa där jag var i Januari
Åh , det där med bröllop är ju något speciellt .
 
När kronprinsessan gifte sig var vi ett gäng tjejer som hade träff uppe i Stockholm och jag minns att det var  en magisk stämning i stan ,strålande sol och hur mycket folk som  helst ute på stan ...och vi gjorde som alla andra stod och köade i timmar för att få se dem skymta förbi i kortegen och där häpnades vi över att vuxna människor  började knuffas och slå på varandra för att bevaka sin plats ...ja, jösses ...
 
 
 
 
Och så när brudparet  äntligen kom ... sträcktes tusentals armar upp i  luften och lika många mobiler och kameror ...så det var vad man såg ......armar och kameror ?! ....och så en liten , liten skymt av brudparet .    *skrattar
 
 
Nu är det inget bröllop inplanerat men nästa helg ska jag träffa samma "tjejgäng " igen ....och denna gång ska vi gå loss på "pralintillverkning " hos gulliga Tina på Chokladverkstaden i Jönköping ,det kommer bli ännu en  trevlig dag .
 
 
 
Ha en fin Lördag .
......
Pernilla

( Och är det  någon som sett var man kan köpa liknande bröllopskort som på bilden ?)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar