21 augusti 2012

Det här måste ni testa....


Ni vet att jag har squash i överflöd här hemma och fina ni tipsade om en massa gott man kunde göra förra veckan. ...Tack ! 

Nu har jag hittat ännu  ett fantastiskt gott recept med  Halloumi och squash som jag tänkte dela med mig av .

För det här var det godaste jag ätit på länge.....


Man behöver :
Ett paket halloumi som skärs i 6 skivor.
1 1/2 msk Tomatpuré
3 msk röd Pesto.
2 kvistar Rosmarin
En som finhackas och blandas med tomatpurén och peston och den andra river man av små kvistar som man lägger på osten .

1 squash som man hyvlar så tjocka skivor man kan av ( på längden ( jag använde osthyvel) .
Lägg squashskivorna på hushållspapper strö lite salt på och låt dem  ligga och vattnas ur ca. 10 minuter . 
Lägg en klick av "röran på ostskivorna.lägg på lite  rosmarin och linda sen en squashskiva runt kortsidan på varje ostskiva  och fäst med ex träspett . Grilla på grillen ( eller i ugn )  och ät sen direkt när osten fortfarande är varm.






13 kommentarer:

  1. hungrig hungrig hungrig blev jag nu!
    :)

    och jag som just spinnat och borde inte äta mer idag alls :)
    Kram

    SvaraRadera
  2. mmmmm nu börjar det verkligen kurra i magen det ser ju helt oemotståndligt ut...det bli till att prova i helgen! Kramen från Maja

    SvaraRadera
  3. Det ser fantastiskt ut, tack för recept, kram

    SvaraRadera
  4. Måste testas!! Blev riktigt hungrig av ditt inlägg..... kram

    SvaraRadera
  5. Måste testas!! Blev riktigt hungrig av ditt inlägg..... kram

    SvaraRadera
  6. Det såg verkligen super gott ut! Tack för din fina kommentar! Barn är underbara:)

    SvaraRadera
  7. Ojojoj, det där lät verkligen gott!
    Grillad halloumi är ju en favorit :)
    Tack för tips, det skall absolut testas.
    Kram Monica

    SvaraRadera
  8. Tack för ett smartigt recept! Kram

    SvaraRadera
  9. Å, det lät riktigt gott.

    Ja, kolla in fotosidan.se, kan vara något för dig kanske. Det finns en mjukstartsforum, där ger man bara snäll och utvecklande kretik. Det tyckte jag var skönt i början *hihi* Nu är jag med i en massa grupper med månadens tema, också jättekul!

    Ha en fin dag.

    kram kram Malin

    SvaraRadera
  10. Åh,vad gott det ser ut.Halloumi som är så gott.Kanske ska testas nångång.Kram Alexandra

    SvaraRadera