12 januari 2012

Lavendel






Passade på att peta ner lite lavendel frön idag . 
Jag vet att det är alldeles för tidigt men jag blir lika ivrig varje Januari 
och visst det blir ofta att jag får små taniga plantor ( pga av att det är för lite ljus) men ibland blir de alldeles perfekta...så varför inte chansa.?......*ler

 Fröna samlade jag i in  höstas  från plantor vi har på landet .
I början av sommaren   förökade jag  lavendelplantor  genom att jag klippte av en massa skott som jag sen  bara tryckte ner i jorden och som hann och rota sig -busenkelt .
Men nu blir det till att plantera lite frö också  bara för jag  tycker  det är så  roligt att driva fram små egna plantor ....och för att Lavendel vill man ha många av  ...väldigt många ...






........men först blir det en köldknäpp för dem  inne i kylskåpet ....
( där får de sällskap av julrosfröna som ligger där med ) 

..... själv ska ta tag i kvällens middag......

Hej så länge!

Pernilla


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar