14 december 2011

Blommor till Julen




Hörde någon florist på tv:n säga att Hyacinter kan man bara inte misslyckas med , så det borde vara ett säkert kort för de som inte har så gröna fingrar , men tyvärr är vi många som inte tål den ( jag är en av dom ) .

Själv är jag riktigt lycklig över att ha klarat mina julrosor i år. Tycker alltid  att  de har en tendens att "mjukna ihop" och att bladen blir ljusgröna.....men i år har jag varit noga med att ha dem i dagsljus och se till att de inte står med blöta fötter.........och de  är hur fina som helst !


Vilken är er favorit  där hemma ? 

Julstjärnan ..Hyacinten .. Amaryllis... Tazetten...Julrosen .....eller  någon helt annan ?

Kram 

och vi ses senare....

Pernilla






1 kommentar:

  1. Hittade hit via Anna (my lovely things) vilken fin blogg, hit kommer jag gärna igen:)

    Kram M

    SvaraRadera