6 augusti 2016

En halvissen passionsblomma stod där och väntade ...


Ja,  en ensam liten visen passionsblomma med nedsatt pris stod där på plantskolan idag och jag knep den direkt  för i mitt huvud dök de den här fina plantan upp och det är vad jag har tänkt förvandla min passionsblomma till med . Just plantan på bilden blir jag osäker på om det är en clematis eller passionsblomma,  någon av er om ser ? men det fanns flera passionsblommor som växte på detta sätt.



Jag tog aldrig någon närmare bild på det , men knepet att få till en så här stor växt  är att plantan har en rund stomme som den slingar på . Denna runda stomme bestod i detta fall av  hoplimmade  små träpinnar ( dumt att jag inte tog bild på detta , för minnet sviker en ganska  snabbt ) men jag tänker att i sällskap med en limpistol ska  man väl kunna få till något snarlikt. 


Jag lovar att visa slutresultatet här framöver .


........

Pernilla 

Foto : Pernilla.N / PIAZZAN 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar