31 mars 2015

Hemma i köket


Åh jag måste börja med att skicka ett stort varmt tack till Linda som skickade med mig en gigantisk körsbärsgren hem från tapetfrukosten jag var på förra veckan. Nu har körsbärsblommorna slagit ut och som alltid får ju de där rosa skönheterna en att smälta helt - det är verkligen något av det vackraste jag vet. 



Och tillsammans med mitt nya porslin och bestick från Broste Copenhagen och Kähler blev det en vårlik dukning jag gjort till kvällens middag. Ja , de guldfärgade besticken från Broste Copenhagen har jag suktat efter länge och nu tyckte jag det var dags att förnya det lite här hemma till middagarna och besticken fick bli ett av bidragen. Även klassiska keramik skålar i vitt och den fina karaffen Hammershoi från Kähler är nytt och kan kombineras med annat porslin som finns här hemma. Och det är faktiskt lite kul det dä rmed att byta ut det där som man ställer fram dagligen på bordet 


Jag upptäckte också att det här hemmet endast har fyra äggkoppar så äggen stoppa jag ner i små snapsglas här. Inte det minsta praktiskt då de här gamla glasen är hur sköra som helst , men vackert blev det iallafall .



…..
Pernilla

Foto : Pernilla. N / PIAZZAN

1 kommentar: