27 augusti 2014

Collected memories

Inspirerade av klassiska uttryck från franskt lantliv, renässansens Italien, persisk ornamentik och kolonial flärd lanserar Boråstapeter nu ännu en tidlöst vacker tapetkollektion. 

Collected Memories en tapetkollektion vars noga arbetade detaljer i både mönster och yta lockar med på en resa i både när och fjärran. Längs en skala taktila naturtoner som sträcker sig mellan det vitkalkade och cognacsfärgade till grafitgrått och denimblått samsas kalkstensfärger med mjuka pasteller och pärlemoreffekter.
Ja , så står det i pressutskicket jag fick höromdagen .


Och jag som håller på att leta efter ytterligare någon tapet att tapetsera med på sommartorpet  blev väldigt förtjust i den  här  blåa tapeten .Tyvärr passar den nog inte in i det rummet som jag tänkt mig .

Men jag sparar  bilderna på den i en av mina inspirationsmapp ifall det dyker upp något annat passande  rum som ska tapetseras i framtiden .



Vill ni se de andra tapeterna  i kollektionen Collected Memories kan ni klicka in HÄR. Och tapeterna ska  finns i butik från 16 september 2014 


......
Pernilla
Foto : Boråstapeter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar