13 augusti 2017

Det där med att duka och äta utomhus




 Jag är den där personen som ALLTID vill äta utomhus under sommaren . Som tur är har vi ett uterum på sommarstället som gör det möjligt att äta ute även när det regnar , annars hade det blivit betydligt färre tillfällen med tanke på hur våra svenska somrar brukar se ut vädermässigt.

Miljön med skog , bondgårdar och ängar med betande kor gör att det blir helt andra saker jag använder att dekorera och inreda med en hemma i Göteborg. 



Ett exempel på det är att duka med mönstrade dukar - åh , jag tycker det hjälper till att skapa en så fin sommarkänsla .Ibland köper jag färdiga dukar men lika ofta är det något vackert tyg som som fållas och förvandlas till en duk. Det här tyget tröttnar jag aldrig på och har det i flera olika färger .






På landet  finns ju också mängder med blommor och gröna blad både i rabatter, köksland och ute i diken och skog och som gör det extra roligt att duka då man verkligen kan frossa loss utan att det kostar en krona. Till den här dukningen  blev det renfana, vallmokapslar och mangoldblad som fick bli dekorationen .Renfana är verkligen förknippat med augusti för mig. Men den luktar verkligen inte gott så jag använder den bara utomhus.








......

Pernilla 


Foto : Pernilla.N / PIAZZAN

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar