20 augusti 2017

Blomstermåla - Hanna Wendelbos senaste tapetkollektion för Midbec .


I veckan var vi ett gäng som var inbjudna till Smörgåsbaren som ligger strax intill Domkyrkan här i Göteborg för att få ta en första titt på Tapetkollektionen Blomstermåla som Hanna Wendelbo designat  för Midbec och som kommer ut i butik nu i augusti .



Och som så ofta när Hanna är i farten och designar så handlar det  mycket om blommor .I kollektionen finns en massa vackra blommönster att tapetsera väggar med . Jag kan också passa på att tipsa alla er som mailar och frågar om vår tapet i hallen på landet ( och som tydligen utgått ) att ta en titt på  den här kollektionen för här fanns en som påminde lite om den. Och vill man komplettera sina mönstrade väggar så kommer det finns enfärgade tapeter att tillgå som är framtagna av Hannas designkollega Björn Nilsson och som ska  passa färgmässigt.




Förutom gott kaffe, macka och trevligt frukostsällskap där jag hamna bredvid Hanna och Martin Wendebo , Nanna och Emma Gren och fick tid för lite prat fick vi också med oss en fantastisk stor bukett med en salig blandning av dahlior, präriekelockor, astrar och nejlikor i ljuvliga blekrosa och aprikos toner som har förgyllt köksbordet här hemma i helgen och så fick vi också klippa av och ta med tapetprover .




Varm tack för att jag fick en inbjudan Midbec och jag tror att det kommer bli många väggar som kommer smyckas av de här vackra tapeterna. Hanna tänker jag inspireras mer av i veckan, men då uppe i Stockholm och på Formex . Vi ses där Hanna !

........

Kram 


Pernilla 

Foto : Pernilla.N / Piazzan 






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar