14 maj 2017

En söndagsmiddag hos vänner på landet






När vi klev ut genom ytterdörren idag vräkte regnet ner och termometern visade på 10 grader , men efter att ha gjort ett besök på Kungsmässan i Kungsbacka körde vi vidare till vänner på landet några mil bort och där mötes vi av klarblå himmel , sol och 18 grader varmt.



Grillat stod på menyn där idag och min väninna kunde duka upp  på altanen med det klassiska rörstrandsporslinet Gröna Anna.




Omgivningarna runt omkring var alldeles ärggröna och på vägen dit såg jag faktiskt årets första gula rapsfält, det om något är tecken på sommartider för mig. Helt plötsligt stod också en älg på vägen och det är ju de tiderna på året då fjolårskalvarna stöts bort av sin mammor så det gäller att ha ett extra vaksamt öga när man är ute och kör just nu.






Den här fina grillplatsen håller mina vänner på att mura upp i sin trädgård. Nu ska  den ska kläs in i sten också så jag får ta och knäppa lite bilder när den är helt färdig.



Hoppas ni haft en fin söndag ni också .

.......

Pernilla 

Foto : Pernilla.N / PIAZZAN


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar