25 april 2017

Asplund

Asplund står ju för ett rent och skandinaviska formspråk när det gäller design och har samarbetat med många kända designers under åren .Mest kända är de väl för förvaringsserien Snö , designad av Thomas Sandelloch Jonas Bohlin och så möbelserien Tati och då speciellt soffborden designade  av Broberg & Ridderstråle - men de har verkligen en hel del annat som faller mig i smaken också .


Bilderna jag visar idag här på bloggen är från Aslunds monter på möbelmässan som jag besökte i februari i år och där mycket föll mig i smaken -  särskilt den fina hatthyllan   ( även den designad av designduon Broberg & Ridderståle ) .


Sen är jag ju just nu inne på mörka trämöbler och skulle både vilja ha ett mörkt runt köksbord eller mörka trästolar som de här - men drömma kan man ju alltid.








Fin kväll på er !

.....

Pernilla

Foto : Pernilla.N / PIAZZAN
Inredning 
Asplund 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar