22 februari 2017

Jätteverbena



Jätteverbena är något jag redan har pillat ner i såjord här hemma .Jag har tänkt mig en massa vackra Jätteverbenor som svajar i vinden på landet  i sommar - men det går just nu sådär  men plantorna om jag ska vara ärlig. Jätteverbenan tar tid på sig att gro och växa så den sår man tidigt på året .Mina frön gror men sen har en del dött så får väl se om jag kan få till några egna plantor.

Lyckas jag inte dra upp egna plantor tänkte jag testa det jag läste på  Annikas blogg förra året , hon köper plantor av jätteverbena tidigt på säsongen och så klipper  hon ner dem och sätter skotten och får  en massa nya plantor från ursprungsplantorna . Det får nog bli plan B här.





Ha en fin kväll.

......
Pernilla 

Foto : Pernilla.N / PIAZZAN
Odla , Trädgård.
Jätteverbena.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar