20 januari 2017

Formex 2017





Hitta space på Formex - ja , så stod det på årets pressinbjudan till Formex och det första jag mötes av på trendtorget var en installation i form av en tyger, tall , spegelkuber och  en vattendamm.En känsla av för mycket space smög  sig på mig  och även tanken att man helt glömt bort den här  delen av mässan  i år . Men bara efter en liten stund började en magisk dimma växa upp ur vattendammen och de vita tunna textilierna som hängde ner från taket rörde sig lätt , lätt och direkt blev det ett helt annat sammanhang som väckte något och det var väldigt avkopplande att slå sig ner här och pausa under dagarna.


Men om det var avskalat på torget var det raka motsatsen i trendrestaurangen Här hade Monika Holmqvist  och Theresia Svanholm från Coco Form studio tolkat årets tema - Space- som skulle präglas av öppet sinne utan ängslighet , inkluderande istället för exkluderande - och detta  hade de gjort i form av cirkustema med kulörer i  rosa , gult och lila , med ballonger och  riktigt sockervadd På ett runt bord mitt i  restaurangen stod utställningsföremål på ett bord som cirkulerade runt , runt som en karusell på ett nöjesfält .




Och jag kan inte låta bli att le när jag upptäcker vad jag fångat med kameran för det är en väldigt massa bilder med kramdjur och små roliga porslinsfigurer  som fanns lite överallt i utställningen och det här ska bli riktigt kul att få reflektera över om ett år - blev det en trend att 2017  installera våra hem med  små finurliga figurer - ja , vem vet jag är lite tveksam , men det kanske kan tolkas som att vi kommer våga välja att inreda lite mer efter eget tycke och smak.

Det talades också om att det var just rosa, gult , grönt , lila och brunt som kommer bli de  kommande stora färgerna och det såg man mycket av på mässan  och här nedan ser ni lite bilder från årets utställning i Trendrestaurangen.














Hoppas ni har en fin fredagkväll och fler bilder från Formex  kommer redan imorgon.

Kram 
.......


Pernilla 

Foto : Pernilla.N / PIAZZAN





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar