13 juli 2016

Sju sorters blommor- dekorera med blommor


Ett kakfat fyllt med sju sorters blommar istället för kakor hittade jag när jag var på besök i en trädgård under Tusenträdgårdar för någon vecka sen - jag tog med mig idén och tänkte att  detta skulle man kunna göra ngn dukningsvariant av på ett  sommarkalas  istället för en traditionell bukett i vas . 
( och också som ett alternativt kakfat om man vill dra ner på kaffebrödet nu i sommar  :) ) 


En enkel ros stående i en gammalt kaffekopp har jag sett på många gårdskaffer och det är alltid lika  sött och ett bra sätt att få användningar för de där udda kaffekoppar man kanske har liggande  eller som man kan fynda för någon liten peng på loppis i sommar .




......

Pernilla 

Foto :Pernilla. N / PIAZZAN

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar