5 juli 2016

Formex hösten 2016

Den 24 - 27 augusti är det dags för Formex igen på Stockholmsmässan uppe i Älvsjö .På Formex visas nyheter och trender inför kommande inredningssäsong upp för press och inredning beställs och köps  in för de som har inredningsbutiker .


Tanken är att jag ska ta mig upp till Stockholm för att besöka Formex även denna gång och då även passa på att ta del av pressvisningar och roliga tillställningar som läggs under dessa dagar då mycket branschfolk är samlade i vår huvudstad.

Inför hösten 2016 pratar man om de tre trender , Shape  of things, Authenticity och Sensory och i ett pressmedelande som damp ner i mailkorgen för någon vecka sen tillkännagavs att inredningstylisten Tina Hellberg ska inredda årets trendrestaurang vilket jag ser verkligen fram  emot att få se  då Tina är en av mina stora inspiratörer inom inredning.


I trendrestaurangen hålls alltid pressfrukosten på  onsdagsmorgonen  och hit brukar jag alltid återvända i flera omgångar under dagarna för att vila fötterna, äta gott och inhämta ny inredningsinspiration.Vill ni kan ta en titt på tidigare utställningar på trendrestaurangerna om ni klickar här och här.

....och kanske syns vi i på trendrestaurangen där i augusti ..
.......
Pernilla 




Pressbilder från Stockholmsmässan .

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar