27 juni 2016

Midsommarfirande



Den här dagen var nog en av de segaste dagrarna det här året .Man kunde nästan tro att jag hade förflyttat mig tillbaka till de där åren då midsommarafton alltid  firades med stora fester med efterföljande fest ute på Socitetshuset ute på Marstrand på midsommardagen med tanke på hur trött jag varit idag . Men istället för sena nätter och fester  får jag nog numera konstatera att det är en hemsk gräsallergi som knockar mig totalt.

Och trots  att jag blir riktigt dålig av gräsallergin kan jag inte låta bli att promenera på de vackra ängarna och binda så mycket buketter som bara är möjligt  ( men igår fick tyvärr buketterna åka ut då jag kände att det till och med svullna igen i halsen ) - och  när man vistas där i naturen kan man ju inte låta bli att bli alldeles förundrad av vad vacker den svenska sommaren är. 





Och det var lite segt att behöva återvända tillbaka till Göteborg igen , men snart väntar ju semester och fler dagar där på ängarna i småland vilket jag ser fram emot . 

......

Pernilla 

Foto : Pernilla.N / PIAZZAN

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar