12 februari 2016

Gubi 2016




I Gubis monter på möbelmässan hittade man mycket sammet , mässing  och runda former och en favoritdesigner ( för i spegelbilden från spegeln Randdaccio ser jag nu att designern Andreas Engesvik står - var lite roligt tyckte jag ) 



Personligen hade jag kunnat tänka mig att flera av Gubis möbler  och jag gillade verkligen  lampan Multi-Lite  .Lampan som precis som jag är en 70-talist designades 1972 av designern Louis Weisdorf och känns  helt rätt även nu 2016.


 De runda formerna spås ju bli en stor trend framöver och i min tankar ha det funderats ett tag  på om det kanske  skulle införskaffas ett runt matbord hit hem .Gubis runda matbord , Gubi Table 2.0 i färgat grönt glas och mässing var ett mycket snyggt  bord . Stolarna som ses på bilden är en nyhet och  om jag minns rät visades de för första gången här på mässan .Just klädda stolar hittade man  i många montrar .





Även nyheten F.A .33 , en spegel som designades redan 1933 föll mig i smaken .Hade den inte varit så dyr hade det nog blivit en sådan hem hit .



.......
Pernilla 

Foto : Pernilla.N / PIAZZAN
Stockholm furniture Fair 2016
Gubi 
Inredning
Möbler 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar