27 augusti 2015

Tapetkollektionen SKOG från Sandberg Wallpaper

Det  släpps ju många nya tapetkollektioner just nu .Förra  veckan var det dags för Sandberg Wallpapers  som lanserade  sin kollektion SKOG  som helt trendriktigt hämtat inspirationen från vår natur.
“Vi letade efter material som är unika och genuina, som åldras med värdighet”, säger SandbergWallpapers designers Karolina Kroon och Hanna Wendelbo-Hansson. “På vår vandring över grön mossa fann vi skal från fågelägg, sten, rostiga gamla föremål, en sliten bit linnetyg, allt så vackert i sin skörhet. Väl hemma i ateljén satte vi oss ner med papper och akvarellfärger och skapade tapetkollektion Skog.



Både Karolina och Hanna Wendelbo - Hansson är två av mina favorit designers vad det gäller tapeter och de har tidigare designat flera av de tapetkollektioner som tillhör mina favoriter . I den här kollektionen blev just tapeten Skog den jag gillade mest . Kanske inte  den lättaste tapeten att hitta en plats till men den är verkligen helt underbar.
I samband med lanseringen och pressmedelandet  fick jag  tapetprover på kollektionen Skog hemskickade och jag måste passa på att tipsa er om att tapetprover kan alla skicka efter för en liten peng - perfekt om man vill testa och pröva inför en tänkt tapetsering.








Skog ska finns ute i butik sen den 18 augusti 2015 och  innehåller nio mönster i flera olika färgställningar. Tapeterna är tryckta på kvalité non-woven.

......
Pernilla
Foto och styling : Daniella Witte för Sandbergs Wallpaper .




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar