20 augusti 2015

Dags för lite bilder från Formex



Ja , året Formex öppnade ju upp igår och jag var på plats när pressfrukosten inledes av Antikexperten och  tv-profilen Li Pamp  som  gjorde ett strålande jobb och där årets tema på Formex, Nordic Essence presenterades, tanken bakom utställningshallen avhandlades  och årets nominerande kandidater till FOREMX NOVA tillkännagavs. 
( Vinnaren tillkännagavs senare på kvällen på designfest på NK och blev Erik Olovsson  & Kyuhyung Cho )  



Pressfrukosten hölls som vanligt i Trendrestaurangen och det är därifrån jag tänkte inleda min rapportering från årets Formex , som för övrigt är den största Formex- mässan någonsin .Jag tyckte året Trendrestaurang var väldigt fint inredd  med de stora runda borden där man hade gjort vackra planteringar i mitten och även smyckat med gigantiska blomsterbuketter lite här och där . Buketter   där man plockat in bl a , gräs, krondill och kronärtskockor och nypon bland blommor  i rosa och rött - och hur vackert som helst. Jag som gillar att fotografera och styla blev väldigt inspirerad och som alltid är det ju så mycket trevligare att sitta vid runda bord.



Och som alltid i Trendrestaurangen är det någon som fått  äran att styla med olika produkter från utställare på Formex. I år var det stylisten Jan Rundgren ( som alltid finns  med i ngt sammanhang på Formex ) som utfört detta jobb och i år var det lite färre saker  man använt  - men väldigt vackra produkter  tycker jag . Och det kommer såklart fler bilder från både Trendrestaurangen och utställarna på FORMEX men grönt, grönt , grönt  och åter grönt tillsammans med blått är vad jag konstaterar att vi kommer få  se mycket av i år  och så flörtas det massor med 70-talet. Har ni gamla näver korgar gömda någonstans kan ni absolut plocka fram dem om ni vill hänga med i trenderna  och 70-tals mattan framför alla andra , ryamattan såg man också lite här och där i stylingar  och så glas , glas i lampor , knoppar kommer det mycket av .













Ja det blir såklart fler rapporteringar från FORMEX , men nu säger jag godnatt ,  två dagar på Formex och gårdagens designgala FORMEX NOVA på NK gör att både fötter och jag behöver göra en tidig kväll .

..........
Pernilla


Foto : Pernilla.N / PIAZZAN - Formex 2015

1 kommentar:

  1. Kul att se! Så roligt att följa med dig på mässan...
    Förstår att du är trött!
    Kram,
    Titti

    SvaraRadera