5 juli 2015

Hemma efter en underbar vecka på Skiathos


Ja, brunbränd och myggbiten och framför allt utvilad är jag hemma igen efter fantastiska dagar på Skiathos  i Grekiska övärlden och jag kan verkligen varmt rekommendera ett besök här - faktiskt en av de den vackraste grekiska ö jag besökt  och det är ju några stycken man  besökt under årens lopp , även om det nu var ganska många år sedan jag var där senast. Det är ju på Skiathos och Skopelos filmen Mamma Mia spelades in .


Vi startade veckan med att anlända till ett Skiathos där regnet öste ner och på uteserveringarna hade man infravärmen på vilket var en lite konstig känsla , men efter bara några timmar sprack solen upp och sen kunde vi njuta av sol och värme hela veckan ( med undantag för en kväll , då regnet öste ner igen ) och också av en fullmåne som glittrade sådär magiskt vackert i ett blåsvart hav varje kväll, medan man kunde se fiskebåtarna glida ut från hamnarna .




Det blir såklart mer från Skiathos i veckan  men ikväll blir det lite bilder av vackra detaljer på Skiathos som mina ögon föll för . 




Nu ska jag packa upp resväskan och börja njuta av ett underbart sommarSverige.

.......

Kram på er .
Pernilla

Foto : Pernilla.N / PIAZZAN

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar