20 juni 2015

Att titta in i en lada och lite oväntat hitta en fantastisk bröllopsdukning

Ja, idag tog vi bilen och gav oss iväg på en liten utflykt på de småländska vägarna och just nu är det ju sagolikt vackert med alla gröna ängar fulla av hundkex, smörblommor och betande kossor.


Och tänk , när jag stack in huvudet i en lada som stod på ett av ställena  vi besökte hittade jag en helt fantastiskt bröllopsdukning för en bröllopsfest i lantlig stil som skulle intas senare idag.



Tyvärr fanns det ingen på plats så jag kan inte ge cred till de som gjort dukningen , men det var en väldigt fin styling och dekoration man gjort i ladan.
Dessvärre var inte ljuset det bästa för fotografering men jag hoppas bilderna kan inspirera iallafall.Jag fick massor av idéer för egen del att göra till  stylingjobb och dukningar framöver.







Bordsdekorationerna bestod bland annat av pelargonier, rosmarin , nyponrosor, hundkex , hallonbad, daggkåpa och säckväv. Enkelt och väldigt fint .Just hallonblad, daggkåpa och hundkex använde jag själv i dekoration på midsommarafton och det är ju just detta som är så kul och enkelt när man befinner sig nära naturen, man kan i stort sett gå ut och hämta vad som helst att dekorera med och så blir det vackert.


Och såklart fanns idéer från prinsbröllopet med, för även här hade man dekorerat och gjort eliten "rabatt" av bland annat hundkex, björk och hallonbuskar.



......
Pernilla

Foto : Pernilla: N / PIAZZAN

1 kommentar: