27 maj 2015

Potatissallad av färskpotatis



I brist på sommarvärme så får man skapa sommarkänsla med hjälp av andra attribut, och här hemma  sker det i form av  blommor av alla dess olika arter  som plockas in och så har årets första sallad av färskpotatis gjorts. Jag älskar verkligen färskpotatis och kan äta det hur mycket som helst i olika variationer och det är symboliserar verkligen sommar för mig. Jag tycker dessutom det blir så vackert  och somrigt att servera och lägga upp salladen på vackra uppläggningsfat eller lägre vida skålar .

Gårdagens potatissallad blev med ruccola, riven parmesan , italiensk olivolja och dijonsenap och salt och peppar.Det varhur gott som helst och salladskålen från Kähler är verkligen stor , men jag lovar att det fanns inte en potatis kvar när middagen  var slut.


Så idag blev det en repris från gårdagen ,  fast med lite sparris i istället ......det gäller att passa på när vi nu har tillgång till dessa delikatesser.

.....
Pernilla

Foto : Pernilla .N / PIAZZAN



1 kommentar:

  1. MMMM det där såg rejält gott ut :) tack för tips jag har inte haft lust laga nytt på sista tiden

    ha en fin vecka

    LOVE Maria Inredning - it's Swedish for decor

    SvaraRadera