17 maj 2015

I gula toner...



Tänk jag missade att fota det , men det var ganska häftigt att se hur ängarna lyste gula  av alla maskrosor under dagarna ( ja iallafall torsdag, fredag när det inte regnade ) och sen på kvällen blev det ängarna gröna igen , då maskrosorna slöt sig .Något jag faktiskt aldrig reflekterat över tidigare utan det var min kloka mamma som visade mig det i helgen .



Det är verkligen magiskt vackert med alla dessa gula blommor just nu  och jag blev lite nostalgisk och var tvungen att binda en maskroskrans som jag snudd på gjorde dagligen på sommarhalvåren och jag mindes också hur jag alltid som liten var alldeles brunfläckig på fingrarna av allt "änglahår" jag jämt gjorde av maskrosor. 





......
Pernilla

Foto : Pernilla.N / PIAZZAN

3 kommentarer:

  1. Fantastiskt vackert, vilka härliga bilder!

    Kram Pernilla

    SvaraRadera
  2. Fantastisk bild med ladan i fonden! Extra roligt är det eftersom det är ett ogräs som egentligen är så vackert.
    Susanne

    SvaraRadera