22 april 2015

Artilleriet the kitchen


Det har redan knäppts en hel del bilder och bloggats om det senaste tillskottet vad det gäller inredningsbutiker här i Göteborg och  det är ju den  mycket omtalade inredningsbutiken Artilleriet som nu i april öppnat en liten  filial  , Artilleriet the kitchen , där man riktar in sig på charmiga och vackra föremål som man kan tänkas vilja ha till ett kök.  

Butiken som faktiskt bara består av ett enda rum och som är utformat till ett kök , ger en känsla av att man förflytta  sig ner till ett kök på franska landsbygden . Vill man göra ett besök här hittar man den snudd på granne med Artilleriet Store , på  Magasingatan  19. Själv blev jag lite lycklig över att se att de sålde porslinet Nordic sand från Broste Copenhagen som jag precis börjat samla på , så nu vet jag vad jag kan komplettera det.



....
Pernilla 

Foto : Pernilla. N / PIAZZAN ( Iphonebilder ) 

2 kommentarer:

  1. Härliga bilder och vilken fantastisk butik! :)

    Kram Jonna

    SvaraRadera
  2. GUD vad fint :) jag älskar gammal stil i kök

    Om du gillar badrums tips kan du kika in hos mig :)

    Ha en toppen vecka.

    LOVE Maria Inredning - it's Swedish for decor

    SvaraRadera