10 december 2014

Stearinljus från Broste Copenhagen




Tittar in och säger hej med några bilder på vackra stearinljus från Broste Copenhagen och det var faktiskt med just ljus de startade upp sin verksamhet 1955 i Köpenhamn.Och det där med ljus hör ju verkligen julen till .Själv är jag lite sugen på att stöpa egna ljus  , jag hittade sakerna  farmor och farfar alltid stöpte ljus med på vinden på sommarstället i somras och blev lite sugen , så det ska jag nog testa till nästa jul.


Själv har jag köpt Broste copenhagens  vackra ljus i många år när jag besöker Köpenhamn , men nu har jag sett att det finns många  inredningbutiker som plockat in dem här i sverige och en del av utbudet har jag även sett på Åhlens och Cervera ( två butiker som många har tillgång till ) 

.....
Pernilla

Foto : Line Thit Klein för Broste Copenhagen 

1 kommentar:

  1. Ja, supermysiga ljus. Och ljus kan man ju inte alls få nog av såhär års! :)

    SvaraRadera