16 november 2014

Att svänga förbi Västra Torget


På vägen till Gränna igår svängde jag förbi västra torget i Jönköping , där man har torghandel varje lördag , för att se hur utbudet av blommor är där numera ( det var nog 15 år sen jag var där sist ) .Just nu var det såklart mycket julblommor, hyacinter , amaryllis och kransa att hänga upp och det blev just  lite adventsinspirerat som fick följa med mig till Gränna . 

Och jag stod länge och funderade på om jag skulle köpa snittamaryllis som de hade fina för 30 kr styck,  men det blev faktiskt inga den här gången . Men hade jag bott i Jönköping hade det garanterat blivit ett nytt besök framöver där en bunt snittamaryllis hade funnits i handen på väg hem. 

Det är lite mysig det där med torghandel tycker jag . När jag är på besök hos min syster och svåger i Växjö tar jag alltid och åker förbi torget där och köper blommor . Där finns ett stort utbud till riktigt bra priser .
……
Pernilla

Foto : Pernilla.N / PIAZZAN





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar