27 november 2014

Att slå in julklapparna vackert .




Det är ju fantastiskt roligt det där med att slå in och göra vackra julklappar .
Och det har blivit lite av en tradition att jag tittar in på systrarna Gren när jag besöker Köpenhamn i november för att se om jag hittar något vackert till årets kommande julklappsinslagning .För på systrarna Gren  brukar man kunna hitta mycket roligt för en liten peng.

Och det kändes lite som ett självklart val att inslagningspapper och kartonger med mönster av marmor fick följa med hem detta året då  marmor är trendigare än någonsin. ( även de randiga kartongerna kommer därifrån ) . 


Ett enkelt sätt att göra paketen lite elegantare är ju att använda sig av siden eller andra textilband och håller man ögonen öppna hittar man dessa till bra priser lite överallt .
Jag köpte några billiga på systrarna Gren men det gråa organza bandet hittade jag här hemma i en Nettobutik .Tänkte dekorera med lärkkottar och eucalyptusgrenar när det är dags att lämna ut klapparna.


Och även en massa vackra julklappsetiketter , som dessa som även hade texter från kända julsånger på baksidan  åkte ner i shoppingkassen och som ska få pryda några av årets paket och vad jag hittade mer ska jag visa er imorgon.




Ha en fin kväll.
......
Pernilla

Foto : Pernilla.N / PIAZZAN

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar