23 september 2014

Inspiration till snyggt kök och nyheter från Rosendahl



När jag var på Formex i augusti blev jag alldeles förtjust över hur Rosendahl hade byggt upp sin monter och båda jag och Susanne ( med bloggen Me and Alice ) som jag var i sällskap med konstaterade att ett sådan här lösning med helkaklad vägg , bänkar med sten och kakel med öppna ytor och snygga hyllor med Rosendahls klassiska och stilrena produkter hade vi gärna haft hemma båda två.

När nu pressmeddelandet från  Rosendahl damp ner i inkorgen om deras nya tillredningsskålar och vispkannor , kom jag ihåg mina bilder från Formex  som kanske kan inspirera någon som håller på och ska renovera kök och har funderat på det där med helkaklad vägg med hyllor.



Och jag kan bara tänka mig att om man är på jakt efter ny skål till köket så är nog  de här i Grand Cru.serien  i melamim  med tillhörande lock inte något dumt alternativ alls.Rosendahls  produkter brukar ju vara riktigt tåliga och dessutom är ju designen snygg och tidlös klassiskt.






......
Pernilla

Foto : Pernilla.n / PIAZZAN
Pressbilder från Rosendahl.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar