17 augusti 2014

Växthus på Zetas finsmakarens trädgård



Jag drömmer fortfarande om någon gång ha ett växthus eller orangeri. På sommarstället gör jag ett litet tappert försök att förvandla ett fristående uterum till ett litet växthus.
Men jag fantiserar som sagt om att någon gång kunna  mura upp ett riktigt växthus ,med en massa vackra glasrutor och med stenplattor  på golvet precis som i det vackra växthuset på Zetas trädgård

Växthuset på Zetas trädgård hade ett fantastiskt ljus med kombinationen av alla fönster, de gråa tonerna i de målade detaljerna , träbordet , de gråvita stenplattorna , de gröna växterna.och  rottingdetaljerna.Det var också väldigt  snyggt med  plattorna , gjorda av  någon form av plåt,  som man fäst på en platta och satt på väggen och som gjorde att väggen fick lite karaktär - inte dumt alls.







Och den här idén med att lägga stenplattor på bordet ska jag nog kopiera och lägga på den fula bänkskivan som jag har på landet och som jag funderat länge på vad jag ska göra med .

Det fanns som vanligt massor att inspireras av på Zetas Finsmakarens trädgård, och  något Vicktoria Skoglund och hennes  personalen är duktiga på här så är det att styla och presentera sina växter , krukor och inredningsprodukter på ett väldigt snyggt och inspirerande sätt  och som vanligt suckar jag över att det inte ligger närmare Göteborg.






......
Pernilla 

Foto : Pernilla.N ./ PIAZZAN

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar