20 juli 2014

Lilla Matsa blåbär


Jag befinner mig i Gränna nu och gårdagen startade med att jag och pappa tog bilen och varsin  spann  och begav oss ut till Lilla Matsagården i Uppgränna där  amerikanska blåbär nu finns mogna för självplock.
Jag som faktiskt inte är särskilt förtjust i vanliga blåbär älskar de här och de är dessutom precis lika goda att äta färska som när man har haft de i frysen .

Blåbären är stora här och det går snabbt att fylla sin spann som man sen väger in och betalar ett kilopris för och förutom goda bär är den en helt fantastisk vy man har över Vättern och Visingsö under tiden man plockar sina bär , där precis nedanför Brahehus bland små röda småländska hus som känns som rena Bullerbyn och är en vy som jag vuxit upp med men som jag fortfarande tycker är så oändligt vackert .







Vill man plocka blåbär är det bäst att gå in HÄR på Lilla Mats blåbärs hemsida för att se när det finns mogna bär och öppet för självplock.



……
Pernilla


Bilder : Pernilla / Piazzan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar