5 mars 2014

Byarums bruk


Foto :Pernilla.N.

Åh,  idag har solens strålar värmt riktigt varmt här i Göteborg och jag hoppas verkligen att det inte blir något bakslag utan att det är våren som är här för att stanna.

Vårkänslor när det gäller att odla har ju redan tickat igång här hemma. På fönsterbrädorna här hemma står små gänliga plantor av riddarsporre, stäppsalvira m,m som jag planterat alldeles för tidigt egentligen , men som jag hoppas ska ta sig och blomma vackert på landet i sommar .



Och jag kan inte låta bli att leta inspiration till trädgård på nätet och titta igenom min egen bildbank .
Och ikväll hittade jag bilder jag från  Småländska Byarums Bruk och deras monter på  möbelmässan .

Vackert hantverk att  inspireras av .


3 kommentarer:

  1. Underbara bilder, sååå läckert!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Åh de där krukorna spanade jag också in där men ångrar att jag inte tog fler foton - så vad bra att du hade gjort det :-).

    Kram Malin

    SvaraRadera
  3. Riktigt läckra krukor! Och jag gillar den låga bänken på första bilden, den får gärna flytta hem till min trädgård :) Jag börjar verkligen längta efter att sätta händerna i trädgården, har tänkt fixa lite vid växthuset i år (hoppas jag) :)

    Tack snälla för din hälsning i min sorg, den värmde.

    Många kramar aka <3

    SvaraRadera