5 april 2012

Växthus i trädgården


  Många drömmar har man ....

En av mina är ett eget växthus.
Min fina farfar hade ett förr på landet och där det växte otroligt bra och jag har en kusin som byggt en enklare variant av  plaströr med plast över där han  och en vän odlar ( som för övrigt jobbar som trädgårdsmästare på Gunnebos slott )  och de får saker att växa  utan dess like.


Men sen finns det ju den här typen av växthus också.........där det både växer och där man kan duka upp ett bord och inta middag i en fantastisk miljö  ......det är här  min dröm hamnar ......*ler

De här fina växthusen och bilderna  kommer från Sweden green house . 




11 kommentarer:

  1. Lovely blog&wonderful photos. I will visit you often :)
    Greetings from Poland :)
    M.

    SvaraRadera
  2. Jag kan bara säga att det är min dröm också!
    Hade ett växthus, för många år sedan, men det blev kvar i det huset! Nu har jag så liten tomt, men skulle jättegärna vilja ha ett!!
    Kram Helena

    SvaraRadera
  3. Skulle jag också vilja ha men det får bli när jag blir pensionär ;) kram Diana

    SvaraRadera
  4. Min farmor hade ett fantastiskt orangeri, ett sådant vill jag också ha!

    SvaraRadera
  5. Visst blir man sugen på ett växthus när man ser så fina bilder.
    Glad Påsk!

    SvaraRadera
  6. Växthus, så vackert.
    Glad påsk!
    Kram
    Hanna

    SvaraRadera
  7. Så fina växthus.
    Önskar dig en riktigt skön påskhelg!
    Kram

    SvaraRadera
  8. Dröm väskhus!
    Ha en fin påsk.
    kram kram Malin

    SvaraRadera
  9. Wow, översta bilden var underbar!!

    Glad Påsk!

    Kram

    SvaraRadera
  10. Ja, vem hade inte velat ha en sånt! Men tillhörande fint hus och uppvuxen trädgård :)

    SvaraRadera